top of page
  • Foto van schrijverHavenkids

Jezus kwam ook voor jou!



Vandaag vierden we al een klein beetje Kerst met het kinderfeest van de zondagsschool. Simeon en Anna waren er ook bij. Dat zijn héééle oude mensen, die elke dag in de tempel kwamen vroeger. En nu waren ze hééél blij, want God had hen laten weten dat Jezus geboren was. En Jezus... dat is de Redder van de wereld! Feest dus!!!

Iedereen die er was kreeg een heel bijzonder armbandje: het Blijde Boodschap Bandje. Daarmee hoorden we waarom Jezus nou eigenlijk ook voor ons kwam. Lees maar mee:


​​​Groen: God heeft mij gemaakt

Zwart: Mijn zonden maken een scheiding tussen God en mij

Rood: Jezus gaf Zijn leven en stond op uit de dood om mij te redden

Wit: Als ik in Jezus geloof ben ik gered

Geel: Nu mag ik met Hem leven en straks mag ik voor altijd bij Hem zijn!

We deden samen een spannende kruiswoordestafette en maakten ook nog een mooie waskrijttekening. Eerst maakten we een prachtige achtergrond met waskrijtjes: God maakte de wereld práchtig! Daarna verfden we het helemaal zwart, omdat de wereld lelijk is geworden. Dat kwam doordat de mensen zonder God wilden leven, waardoor er veel nare dingen in de wereld kwamen. Maar: als Jezus komt wordt het weer mooi! Daarom gaan we thuis, als de verf droog is, een mooie tekening krassen in de zwarte verf. Want als Jezus erbij is, is alles mooi en goed: want God is goed!

Hélemaal aan het eind hebben we nog afscheid genomen van een héééle goede en lieve juf, juf Maaike. We gaan haar missen, maar hopen dat ze nét zo'n zegen is op de plek waar ze nu werkt als toen ze bij ons juf was.

Natuurlijk zijn er ook foto's gemaakt. Sta jij er ook weer tussen?


Gerelateerde posts

Alles weergeven
bottom of page